Keiretsu Forum Türkiye Temmuz 2014 Bülten

Keiretsu Forum Türkiye Temmuz 2014 Bülten
Keiretsu Forum Türkiye Temmuz 2014 Bülten

4 Mart 2014 Salı

Yatırımcılar Konuşuyor

Yatırımcı mentor, girişimci cesur olmalı Keiretsu Forum “Melek Yatırımcılar”ın Penceresinden

Dünyanın en büyük melek yatırımcı ağı Keiretsu Forum Türkiye, Melek Yatırımcı Üyeleri ile girişimcileri bir araya getiren önemli bir platform. Yatırımcılar, birbirinden farklı sektörlerde faaliyet gösterseler de ortak hedefleri kazanç sağlamak ve ülkemize yeni girişimciler kazandırmak. Keiretsu Forum Türkiye üyelerine göre, girişimcilik özellikle ülkemizde “şimdi icat çıkarma” ortamında yetişmiş kuşaklardan sonra teşvik edilmesi gereken bir kavram. Girişimciler Ar-Ge ortamının ilerletilmesi, işsizliğin azaltılmasında büyük rol oynuyor. Yatırımcıların ortak arzusu ise benzersiz fikirler sunacak, zorluklarla başa çıkacak ekibe ve azme sahip girişimcilerle çalışabilmek.

“Şimdi icat çıkarma” yerine girişimciliğe teşvik
Ümit Karaarslan–Hyundai Assan Eski Genel Müdürü- BKY lisanslı - Keiretsu Forum Türkiye’nin Ortağı ve Üyesi
 
Dünyanın 16. büyük ekonomisine sahip Türkiye’de bir girişimci olarak 2011 yılında, “melek yatırımcılık” adında yepyeni bir iş yapma ve başarılı olma modeliyle tanıştım. Ardından da iş fikri olan ancak yeterli sermayesi olmayan Türk girişimcilere, hedeflerine ulaşmaları ve katma değer yaratmaları konusunda destek olmak amacıyla melek yatırımcı lisansı almaya karar verdim. Bu desteği de girişimcileri, finansman kaynaklarına ulaştırarak ve kendilerine ortak bularak sağlıyorum. İş yaşamımda diğer hedeflerim arasında, profesyonel olarak uzun yıllardır edindiğim operasyonel tecrübelerimle melek ortaklıklar aracılığıyla girişimcilere yönetim, iş geliştirme ve sürdürülebilir büyüme konularında katkıda bulunmak geliyor.
 
Bir melek yatırımcı olarak, çeşitli sektörlerde rekabetçi, inovatif ürünler veya hizmetler üreten, başlangıç aşamasında veya büyüme potansiyeli olan oluşumlarda, ortaklarımızla birlikte sermaye girişleri ve yönlendirmelerle sürdürülebilir büyümeyi sağlamayı amaçlıyoruz. Çıkış sonrasında artan hisse değerleriyle de diğer girişimcilere de destek vererek ortaklık kültürünü geliştirmek ve ülkemizde girişimciliği artırmayı istiyoruz.
 
Girişimcilik özellikle ülkemizde “şimdi icat çıkarma” ortamında yetişmiş kuşaklardan sonra teşvik edilmesi gereken bir kavramdır. Dolayısıyla girişimciler ülkemizde araştırma ve geliştirme ortamının ilerletilmesi, işsizliğin azaltılması açısından ve en önemlisi ülke ekonomisinin en büyük eksiği olan yurt içi tasarruf oranı ve miktarının arttırılması için önemlidir.
 
Girişimcilik olgusunun son yıllarda Hazine Müsteşarlığı, melek yatırımcı ağları, üniversiteler ve diğer kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmesi girişimcilere kuruluş, iş planları oluşturma, yatırımcı bulma araştırmalarında kolaylıklar sağlamaktadır.
 
Bu doğrultuda girişimcilerden beklentilerim işletmecilik kuralları temelinde, pazar koşulları doğrultusunda rekabetçi ürün veya hizmetlere odaklanmalarıdır. Ayrıca muhasebe esasları, ticaret ve şirketler hukuku gereklilikleriyle başlangıç yapmaları önemlidir. Gerçekçi şirket değerlendirmeleri, mutlaka melek yatırımcılardan sağlanan iş planları ve yönlendirmeler doğrultusunda planlarını uygulamaları ve başlangıçtaki girişimcilik ruhlarını artırarak sürdürmelerini bekliyorum.
 
“Benzersiz fikirler yok mu?”
Candan Karabağlı – BKY lisanslı, Abdi İbrahim İlaç eski CEO’su - Keiretsu Forum Üyesi
 
Yaratıcılığı seviyorum. Yaratıcılık benim DNA’mda var. 30 senelik “corporate” yaşamda kendim de yaratıcı olmaya gayret ettim ve yaratıcı olanları hep desteklemek için gayret gösterdim. Her girişimci başarılı olmak için yaratıcı olmak zorundadır. Dolayısıyla girişimcileri yani yaratıcı insanları dinlemeyi, onların yaratacaklarını değerlendirmeyi, ilgi duyduklarımı ve doğru şartları oluşturanları desteklemeyi seviyorum. Melek yatırımcılık da bu iş için ideal bir platform sunuyor.
 
Melek yatırımlardan beklentim, yatırımların başarılı olması, söylenen planların yapılması ve aktarılan sonuçların alınmasıdır. Diğer bir deyişle başarılı “execution” ve “exit” bekliyorum.
 
Girişimcilerin iş modellerini çok daha iyi çalışmalarını ve ifade etmelerini bekliyorum. Modelin nasıl para kazanacağı ve çıkışın nasıl olacağı sıklıkla net olmayabiliyor.
 
Girişimcilerin genellikle piyasadaki benzer veya aynı projelerle geldiklerini görüyorum (me too). “Daha benzersiz fikirler olamaz mı?” diye hep soruyorum. Daha yaratıcı olmamız gerekiyor. Ancak tabii bunu sadece yatırımcıların üzerine yıkmak doğru olmaz. Bu eğitimden eko sisteme kadar bir bütünün harekete geçmesi gereken bir problemdir.
 
“Zorluklarla baş edecek girişimci arıyorum”
Levent Artan– Uni Yazı Yönetim Kurulu Başkanı - BKY lisanslı - Keiretsu Forum Üyesi
 
Melek yatırımcı olmamda iki ana neden etkili oldu. Birincisi melek yatırımcılığın yüksek risk karşılığı, yüksek getiri sağlamasıdır. İkincisi ise melek yatırımcılığa has bir özellik olan yatırımcının iş tecrübesini girişimci ile paylaşabilmesidir.
 
Melek yatırımlarımdan öncelikle alınan risk ve yatırım karşılığı getiri bekliyorum. Çıkış yaptığımda benim yatırımımı ve mentorluğum sayesinde büyüyebilmiş, başarılı bir şirketi iş dünyasına ve topluma kazandırmanın mutluluğunu yaşamak istiyorum.
 
  Özel bir fikre, sahip olduğu fikrin sonuçlarını alabilecek gerekli girişimci ruha, zorluklarla başa çıkabilecek azme ve ekip ruhuna sahip girişimciler arıyorum.